نمایشگاه کانتون گوانجوی چین

نمایشگاه بین المللی کانتون چین 2024

نمایشگاه شش‌ماهه واردات و صادرات چین، که به نمایشگاه کانتون معروف است، خریداران و غرفه‌داران جهانی را در گوانگجو گرد هم می‌آورد. مردم با نژادها و ملیت‌های مختلف همچنین با روحیه رقابتی به تعامل با یکدیگر می‌پردازند. این نمایشگاه به تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان فرصت می‌دهد تا محصولات خود را به نمایش بگذارند.

نمایشگاه کانتون به خاطر تمرکز بر برندسازی شرکت‌ها، رویکردهای نوآورانه و ابتکارات زیست‌محیطی، بسیار مورد توجه است. این رویداد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری ها در صنعت های مختلف آشنا شوند.

 خبرنگاران و مقاله‌نویسان زیادی برای پوشش خبری در نمایشگاه کانتون شرکت می کنند. زیرا این نمایشگاه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری چین محسوب می شود .

صدو سی و پنجمین نمایشگاه کانتون با مساحت 1.55 میلیون متر مربع برگزار شد و 246,000 خریدار خارجی از 215 کشور و منطقه در آن شرکت کردند. این نمایشگاه هر سال دو بار، در بهار و پاییز، برگزار می‌شود. پاییز امسال، نمایشگاه کانتون 2024 از 15 اکتبر تا 4 نوامبر برگزار خواهد شد.در این مقاله، تاریخچه،فازها و تاریخ‌های نمایشگاه کانتون 2024 بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه :

برای بیش از شصت سال، نمایشگاه کانتون شاهد توسعه تجارت خارجی چین بوده و به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است. . این نمایشگاه در بهار سال 1957 در گوانگ‌ژو تأسیس شد. در ابتدا، نام آن «نمایشگاه کالاهای صادراتی چین» بود. سپس به «نمایشگاه کالاهای صادراتی چین» و «نمایشگاه واردات و صادرات چین» تغییر یافت. اما همچنان به نام «نمایشگاه کانتون» شناخته می‌شودزیرا در آن زمان، نام انگلیسی گوانگ‌ژو «کانتون» بود.

هدف اصلی دولت از برگزاری نمایشگاه کانتون،مراوده بین‌المللی و رشد اقتصادی بود. در آغاز، بیشتر کالاهای نمایش‌داده‌شده مواد خام بودند.همچنین کیفیت محصولات ساخت چین در آن زمان چندان بالا نبود. یافتن محصولات مناسب برای بازار اروپا هم بسیار چالش‌برانگیزبود.به تدریج، نسبت کالاهای صنعتی از 20 درصددر سال 1957 به 85.6 درصد در سال 1995 افزایش یافت و اکنون این نسبت حتی بیشتر است.

از تاریخچه نمایشگاه کانتون، می‌توان به نکات زیر پی برد:

توسعه زیرساخت‌ها: جابجایی نمایشگاه به مکان‌های بزرگ‌تر و مدرن‌تر نیاز به بهبود زیرساخت‌ها و پاسخ به افزایش تقاضا را برطرف کرده است.

  • افزایش تنوع محصولات:

نمایشگاه به تدریج تمرکز خود را تغییر داد و کالاهای صنعتی و برندهای جهانی را در اولویت خود قرار داد.

  • تأثیر بر روابط بین‌المللی:

برگزاری نمایشگاه روابط تجاری چین با کشورهای مختلف را تقویت کرده و نقش کلیدی در گسترش تجارت جهانی داشته است.

  • پاسخ به تغییرات بازار:

نمایشگاه با تغییر ساختارها، کاهش زمان و افزایش تعداد دوره‌ها به نیازهای بازار جهانی پاسخ داده است.

  • افزایش حجم تجارت:

رشد صادرات و تعداد بازدیدکنندگان، تأثیر مثبت نمایشگاه بر اقتصاد چین و تجارت جهانی را نشان می‌دهد.

زمان‌بندی و مراحل برگزاری نمایشگاه کانتون 2024:

نمایشگاه کانتون ۲۰۲۴ به سه فاز مجزا تقسیم می‌شود. برای ارتباط با تأمین‌کنندگان مناسب،باید از قبل برنامه‌ریزی کنید و فازهایی را که به محصولات شما مربوط می‌شود شناسایی کنید. هر فاز پنج روز طول می‌کشد و به محصولات خاصی اختصاص دارد.

مرحله ۱: از 15 تا 19 اکتبر 2024

فاز ۲: از 23 تا 27 اکتبر 2024

مرحله ۳: از 31 اکتبر تا 4 نوامبر 2024

زمان تجهیز و آماده‌سازی غرفه‌ها:

فاز ۱: از 20 تا 22 اکتبر 2024

فاز ۲: از 28 تا 30 اکتبر 2024

پلتفرم نمایشگاه آنلاین از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ تا 1۵ مارس ۲۰۲۵به مدت۶ ماه فعال خواهد بود.

برای مشاهده تورهای ویژه نمایشگاه کانتون ۲۰۲۴ به صفحه تور وارد شوید.

دسته‌بندی محصولات در نمایشگاه کانتون 2024

فاز۱:

محصولات الکترونیکی مصرفی و اطلاعات

لوازم برقی خانگی

قطعات یدکی

تجهیزات روشنایی

محصولات الکترونیکی و الکتریکی

سخت‌افزار و ابزار

فاز 2:

سرامیک عمومی

اقلام خانگی

ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال

بافندگی

محصولات حصیری و آهن

محصولات باغبانی

تزئینات منزل

محصولات جشنواره، هدایا و حق بیمه

آثار هنری شیشه‌ای

سرامیک‌های هنری

ساعت، ساعت و ابزار نوری

مصالح ساختمانی و تزئینی

تجهیزات بهداشتی و حمام

مبلمان

فاز 3:

منسوجات خانگی

فرش و ملیله

لباس‌های مردانه،زنانه،لباس های ورزشی و غیر رسمی

خز، چرم، کتانی و محصولات مرتبط

لوازم و یراق‌آلات مد

مواد خام و پارچه نساجی

کفش، کیف و چمدان

غذا

محصولات ورزشی، مسافرتی و تفریحی

داروها و محصولات بهداشتی

تجهیزات پزشکی

محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی

لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی

لوازم اداری

اسباب‌بازی

لباس کودکان، محصولات نوزاد و زایمان

کیفیت محصولات در نمایشگاه کانتون هرساله در حال بهبود است و خدمات برگزارکنندگان نیز ارتقا پیدا کرده است.

زمان‌بندی و مراحل برگزاری نمایشگاه کانتون 2024:

این رویداد به سه فاز مجزا تقسیم می‌شود. برای ارتباط با تأمین‌کنندگان مناسب، باید از قبل برنامه‌ریزی کنید و فازهایی را که به محصولات شما مربوط می‌شود شناسایی کنید. هر فاز پنج روز طول می‌کشد و به محصولات خاصی اختصاص دارد.

فاز 1: از 15 تا 19 اکتبر 2024 ،فاز 2: از 23 تا 27 اکتبر 2024،فاز 3: از 31 اکتبر تا 4 نوامبر 2024

 

زمان تجهیز و آماده‌سازی غرفه‌ها:

فاز 1: از 20 تا 22 اکتبر 2024

فاز 2: از 28 تا 30 اکتبر 2024

پلتفرم نمایشگاه آنلاین از 16 سپتامبر 2024 تا 15 مارس 2025 به مدت 6 ماه فعال خواهد بود.

دسته‌بندی محصولات در نمایشگاه کانتون 2024

فاز 1:

محصولات الکترونیکی مصرفی و اطلاعات

لوازم برقی خانگی

قطعات یدکی

تجهیزات روشنایی

محصولات الکترونیکی و الکتریکی

سخت‌افزار و ابزار

فاز 2:

سرامیک عمومی

اقلام خانگی

ظروف آشپزخانه و کارد و چنگال

بافندگی

محصولات حصیری و آهن

محصولات باغبانی

تزئینات منزل

محصولات جشنواره، هدایا و حق بیمه

آثار هنری شیشه‌ای

سرامیک‌های هنری

ساعت، ساعت و ابزار نوری

مصالح ساختمانی و تزئینی

تجهیزات بهداشتی و حمام

مبلمان

فاز 3:

منسوجات خانگی

فرش و ملیله

لباس‌های مردانه،زنانه،لباس های ورزشی و غیر رسمی

خز، چرم، کتانی و محصولات مرتبط

لوازم و یراق‌آلات مد

مواد خام و پارچه نساجی

کفش، کیف و چمدان

غذا

محصولات ورزشی، مسافرتی و تفریحی

داروها و محصولات بهداشتی

تجهیزات پزشکی

محصولات و مواد غذایی حیوانات خانگی

لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی

لوازم اداری

اسباب‌بازی

لباس کودکان، محصولات نوزاد و زایمان

کیفیت محصولات در نمایشگاه کانتون هرساله در حال بهبود است و خدمات برگزارکنندگان نیز ارتقا پیدا کرده است.

نمایشگاه کانتون همواره به جذب نسل‌های تازه خریداران اروپایی ادامه می‌دهد. شرکت‌کنندگان به تجربه‌های مشترک و چشم‌اندازهای روشن در تجارت دست پیدا می کنند.

در همین حال، ساختار تجارت خارجی چین در سال‌های اخیر بهبود یافته است. این تغییرات فرصت‌هایی برای شرکت‌ها ایجاد کرده تا بازارهای جدید را کشف کنند.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، فرصت حضور در این نمایشگاه را به هیچ‌وجه از دست ندهید. نمایشگاه کانتون می‌تواند به شما کمک کند تا با جدیدترین محصولات و  فناوری های بازار آشنا شوید و روابط تجاری جدیدی برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *